Proxecto estratéxico. 2: Investimentos
Na
última entrada comezamos a explicar por que nós consideramos que o
proxecto de Corcoesto non pode recibir a cualificación de
estratéxico, xa que non cumpre os criterios que a propia Lei de
política Industrial de Galicia establece.
Hoxe analizaremos o segundo criterio, que é o seguinte:
b) O
volume de investimento, que deberá ser como mínimo de 50 millóns
de euros; o nivel de creación de emprego, que deberá ser superior a
250 postos de traballo directos; e a diversificación que se
introduza no tecido industrial galego.
Se
analizamos o proxecto de Corcoesto, vemos que a maioría dos
investimentos previstos son investimentos en infraestruturas que non
van quedar na zona.
Na
páxina 243 do Proxecto de Explotación, no apartado relativo a
investimentos e infraestruturas, dise que se van realizar
investimentos no capítulo de Acceso Xeral por valor de 1.686.179,04
euros. Estes investimentos son necesarios para a explotación pero
non melloran a situación previa na zona,
xa que se trata de desvíos de estradas, ríos etc, para paliar unha
destrución que debe facerse inicialmente, de modo que ese
investimento só ten un efecto reparador dos
propios efectos negativos do inicio da actividade.
Máis
adiante, vemos que se fala de investimentos para un Centro de
Transformación por valor de 256.236 euros.
No propio Plano de Restauración recóllese que ese Centro de
Transformación será desmantelado ao rematar
a actividade. O mesmo ocorre cos gastos
previstos para instalacións (79.575.076,92 euros).
Así
pois, as infraestruturas que está previsto crear para a explotación,
desmantelaranse ao finalizar esta, e por tanto non
mellorarán a dotación da zona.
Polo
que respecta aos gastos en Investigación, 17.683.234,34 euros,
corresponden á realización de galerías e sondaxes. Estes
investimentos son en realidade gastos de
exploración que, en ocasións como esta, son
considerados un activo inmaterial. Como tal, unha
vez rematada a actividade non deixarán ningún impacto positivo na
zona.
Son,
ademais, investimentos que non introducen diversificación algunha no
tecido industrial galego. De feito, considerando a medio e longo
prazo, non modifican en absoluto o tecido industrial galego, xa que
se trata dunha actividade cunha proxección moi curta no tempo.
Pensamos,
ademais, que habería que valorar os efectos negativos que o proxecto
tería para a zona en diversos aspectos: perda de valor patrimonial
dos terreos e vivendas circundantes, afeccións ás actividades
tradicionais (gandaría, agricultura, marisqueo), incidencia negativa
na actividade turística...
Canto
aos postos de traballo, como xa dixemos en máis ocasións, aínda
que o proxecto fala da creación de 271 postos, non se especifica cal
é a duración de cada un deles.
Sen
embargo, hai un dato no proxecto que nos parece revelador dos postos
reais que se pensan crear. Na
táboa 81 da páxina 189 do Estudo de Impacto Ambiental, estímase o
tráfico asociado á explotación e considéranse
198 desprazamentos,
coa advertencia de que ida e volta contabilizan duplo. Isto parece
indicar que a diario só se considera un máximo
de 99 traballadores.
Todos
estes datos fixéronse chegar á administración nas alegacións
que Verdegaia e outros colectivos presentaron en canto á
consideración de estratéxico do proxecto. A Administración non pode dicir que os descoñece.
Queremos,
para rematar, facer referencia a outro documento que non parece
importar moito aos nosos gobernantes: a Declaración
de Berlín,
unha declaración dun grupo de científicos na que, ademais de
afirmar que o proceso de extracción de ouro mediante a lixiviación
con cianuro non pode garantir as medidas de seguridade contra
accidentes, poñen en evidencia que as análises sobre efectos
sociais e condicións de traballo nas áreas que estiveron expostas a
proxectos mineiros deste tipo, demostran que
non hai efectos positivos para a sociedade derivados dese tipo de
extracción. Pola contra, as ganancias a
corto prazo (algúns postos de traballo), van
sempre seguidas dunha permanente caída de calidade de vida en
comparación cos estándares previos.
Se,
coñecendo estes datos, os nosos gobernantes se empeñan en seguir
coa teima do proxecto estratéxico, só podemos pensar nunha cousa.
Empeza
por p: dise do feito de que unha autoridade dite unha resolución
arbitraria nun asunto administrativo, sabendo que esa resolución é
inxusta.
Pasapalabra!
Comentarios
Publicar un comentario
Deixa aquí os teus datos para apoiar o manifesto.